Archief 2014

2014 3 december 2014  tijdens het Arti-jubileumfeest Impressie van het Jubileumfeest 3 december door Liedje de Rooij ARTI 175 JAAR Op de jubileum avond was tegen 18 uur al geen stoel meer te krijgen (En later ook geen buffet meer) Ellen vertrok even naar huis, en Arja zou ´echt niet in de rij gaan staan […]

3 december 2014  tijdens het Arti-jubileumfeest

Impressie van het Jubileumfeest 3 december door Liedje de Rooij

ARTI 175 JAAR

Op de jubileum avond was tegen 18 uur al geen stoel meer te krijgen (En later ook geen buffet meer) Ellen vertrok even naar huis, en Arja zou ´echt niet in de rij gaan staan voor een hapje´. Maar de gelukkigen hadden tijdig een bonnetje gekocht voor het buffet.

De repetitie van het koor om half 8 bood aanvankelijk een enigszins chaotische aanblik, totdat iedereen gearriveerd was uit de diverse omliggende restaurantjes of frietkramen. Marycke likte haar lippen nog af ´lekker pasta gegeten´!

Toen de voorzitter van Arti et Amicitiae om 20 uur de feestelijke bijeenkomst opende waren zijn woorden wat moeilijk te verstaan. Harder! Harder werd er geroepen vanuit de zaal. ´´Dan moeten jullie je hoorapparaatjes maar wat harder zetten ´´ Ha ha ha joelde de zaal, maar voelde zich begrepen.

Op de dag van het Jubileum kregen we  feestelijk de  officiele bevestiging  van de toestemming dat we de komende tijd weer gewoon kunnen repeteren  in de bovenzaal.  Wel werden  wij verzocht uiterste zorgvuldigheid ten aanzien van de kunstwerken te betrachten. Graag rekenen we in deze op ieders medewerking.

Gezellig druk en de champagne vloeide… Muziek, en de beentjes gingen van de vloer.

Hoe zou ons koor nog moeten zingen in het trappenhuis. Daar was geen doorkomen meer aan. En had men er nog wel oren naar ?

JAWEL! Maud ging met een toverstokje en een vriendelijk verzoek naar beneden om te vragen of de muziek kon stoppen tijdens ons optreden en….het werd stiller en stiller…Janet plooide het koor zodanig dat er nog een vorm van oogkontakt mogelijk was met Richard die achter de piano in een hoekje gefrummeld zat. En daar gingen we… Lekker hard, dat wel, (maar zacht waar het zacht moest zijn) Bij La Mer ; gejoel gefluit enthousiasme, We rollebolden aangemoedigd door de nummers heen. Wat heerlijk; een dirigent en koor dat stand houdt en met plezier zingt, ook of juist onder bijzondere omstandigheden. LEVE HET ARTIKOOR !

14 september  2014  t.g.v. het éénjarig bestaan van het Vondeldorp  hebben we ons Italiaans programma nog een keer met succes uitgevoerd.

1 november 2014,  tijdens de Museumnacht in  eigen sociëteit

13 juni 2014  Optreden Arti/Kringkoor–  in  eigen Sociëteit